Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@06:18:39 GMT

تفاوت های تونر و میسلار واتر و کاربرد هر یک

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۱۴۴۱

تفاوت های تونر و میسلار واتر و کاربرد هر یک

شستشوی پوست یکی از مهمترین گامهای مراقبت از پوست است که در سلامت پوست نقش مهمی دارد. اگر پوست به خوبی تمیز شود، بسیاری از مشکلات پوستی اصلا پیش نمی آید و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی، بهبود می یابد. انتخاب یک شوینده صورت خوب بسیار مهم است. در این مطلب چند تفاوت تونر و میسلار واتر که هر دو در شستشوی پوست و تمیز کردن صورت بکار گرفته می شوند، بیان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شستشوی خوب به این معنی است که بعد از شستن پوست با یک شوینده ای که نیاز به آبکشی دارد مانند فوم، ژل یا پن، با یک تونر پوست صورت تمیز شود. اخیرا محصولاتی با نام میسلار واتر وارد بازار شده اند که از نظر ظاهری بسیار شبیه به تونر هستند. اما میسلار یا تونر چیست؟ واقعا تفاوت میسلار واتر و تونر چیست؟ در این مقاله به شما میگوییم چه زمانی از میسلار واتر و چه زمانی از تونر استفاده می شود.   انواع تونر پوست   برای آگاهی از فرق تونر و میسلار واتر خوب است بدانید تونرها در دو نوع پوست چرب و پوست خشک فرموله می شوند. در تونرهای پوست چرب، معمولا از ترکیبات کنترل کننده چربی استفاده شده است. از این رو معمولا تونرهای پوست چرب قابل استفاده برای دورچشم نیستند مگر اینکه بر روی محصول قید شده باشد که می توانید برای دورچشم استفاده کنید.   تونرهای پوست خشک معمولا حاوی ترکیباتی هستند که پوست را خشک نمیکنند. به دلیل اینکه حاوی ترکیبات نرم کننده پوست هستند، معمولا قابل استفاده برای دورچشم می باشند. البته پیشنهاد می شود حتما به نوشتار محصول در این مورد دقت شود.   بیشتر از اینکه تونر پوست جنبه‌ی آرایشی داشته باشد، جنبه‌ی مراقبتی از پوست دارد. زمان استفاده از تونر پوست مشخص می‌کند که ماهیت آن چیست و چگونه به کار می‌رود. تونر پوست دقیقا بعد از پاکسازی پوست با شیرپاک‌کن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از تونر پوست پس از پاکسازی با شیرپاک‌کن این است که باکتری‌ها در منافذ باز پوست به دام نیوفتند. علاوه براین، مرطوب نگه داشتن سطح پوست پس از پاکسازی مواد شوینده، یکی دیگر از دلایل مصرف تونر است. زیرا زمانی که مواد شوینده مانند میسلار یا ژل بر روی پوست تماس پیدا می‌کنند، بسیاری از مقادیر معدنی و املاح طبیعی هم از سطح پوست زدوده می‌شود. تونر با اثر ملایم کنندگی که دارد، مانع از خشکی پوست می‌شود و همانند یک کرم آبرسان قوی، پوست را لطیف و نرم می‌کند.   کاربرد تونر پاک کننده پوست   PH  متعادل پوست، یکی از مشخصه‌های یک پوست زیبا و بدون لک است. در صورتی که درجه اسیدی پوست کم یا زیاد شود، ساختار طبیعی آن از دست می‌رود و نیاز است تا پا به مراکز جراحی پوست بگذارید که ذرات اسیدی پوست را از لایه‌های آن خارج کنند. تونر پوست که در دسته‌ی مواد شوینده بهداشتی و کاملا خنثی قرار دارد، می‌تواند PH سطح پوست را تنظیم کند و مانع از بروز جوش‌های چرکین شود. خانم‌ها و آقایانی که در بازه سنی جوانی قرار دارند، با مصرف مداوم تونر می‌توانند از بروز خیلی از جوش‌های قرمز و سرسیاه جلوگیری کنند.   تونر بعنوان پاک کننده به تنهایی   تونرها پاک کننده هایی هستند که نیاز به آبکشی با آب ندارند. از این رو میتوان در مسافرت ها و در بیرون از منزل، قبل از تمدید ضد آفتاب، به راحتی با استفاده از یک پد، از آن استفاده کرد. در صورتی که پوست آرایش نداشته باشد و از کرمهای پوشاننده استفاده نشده باشد، میتوان از تونرها به تنهایی برای پاک کردن آلودگی های روی پوست و پاک کردن کرمهایی که بر روی پوست وجود دارد (به شرطی که رنگی نباشد) استفاده کرد.   تونر بعنوان تکمیل پاک کردن پوست   در بیان تفاوت تونر و میسلار واتر خوب است بدانید تونرها را میتوان در شستشوی چند مرحله ای استفاده کرد. این کاربرد از تونر زمانی استفاده می شود که پوست صورت آرایش دارد و از کرمهای پوشاننده استفاده شده باشد. در این حالت می‌توان بعد از شستشوی پوست با یک شوینده ای که نیاز به آبکشی با آب دارد مانند ژل یا فوم یا پن، از تونر بعنوان تکمیل کننده پاک کردن صورت استفاده کرد.   تونر ها به دلیل آبکی بودن، به راحتی درون منافذ پوست می روند و کثیفی ها و آلودگی های پوست را بیرون می کشند. اگر از کرم پوشاننده کاور بالا استفاده کرده باشید، بعد از شستشو با آب و شوینده، بر روی پد کمی تونر بریزید و آن را بر روی پوست صورتتان بکشید. ملاحظه خواهید کرد که باز هم مقداری از رنگ کرمپودری که استفاده کردید، بر روی پد مشاهده می شود. این به معنی است که وقتی از کرمهای پوشاننده سنگین مانند کرم پودر غلیظ استفاده میکنید، تنها شستن صورت با شوینده و آبکشی، کافی نمی باشد.
 
میسلار چیست؟ تفاوت تونر و میسلار   بسیاری از شما مشتریان همیشگی فروشگاه لوازم آرایشی خانومی از ما می‌پرسید که «میسلار واتر چیست؟» میسلارواترها برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شود. میسلارواترها قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به تونرها دارند و می‌توانند آرایش صورت را نیز پاک کنند. ازاین رو اگر آرایش دارید و از کرم‌های پوشاننده استفاده کردید، ابتدا صورت خود را با میسلار واتر تمیز کنید تا آرایش از صورتتان پاک شود. میسلار واتر نیاز به آبکشی ندارد.
 
بررسی تفاوت در ساختار میسلار واتر و تونر   ماهیت میسلار واتر از نوع روغنی است. این موضوع را زمانی متوجه خواهید شد که پوست خشکی دارید و برای پاکسازی پوست خود از میسلار واتر استفاده می‎کنید و سپس این احساس را خواهید داشت که پوست شما چرب شده است. البته جای نگرانی نیست. چون خاصیت چرب کنندگی میسلار واتر چندان طولانی مدت نیست که اذیت شوید. اما اگر پوست چرب دارید، تونر برای پاکسازی عمیق پوست، گزینه‌ی ایده‌آل‌تری است. چون ماهیت تونر از نوع روغنی نیست و برای پوست‌های چرب و سایر انواع پوست‌ها، یک محصول بهداشتی بسیار کاربردی می‌باشد.   میسلار واتر یا تونر؟ بالاخره کدومش برای پاک کردن آرایش مناسبه؟!   همیشه این سوال بوده و هست که آرایش خود را با میسلار واتر پاک کنیم یا تونر می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در پاسخ باید بگوییم که ماهیت و کارایی هر دوی این شوینده‌های بهداشتی صورت، پاکسازی پوست است. اما میسلار واتر صرفا برای پاک کردن مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست کاربرد دارد و در مقابل، تونر برای پاکسازی عمیق پوست در حالت عادی مناسب می‌باشد. تا اینجای مقاله، متوجه شدید که از بین دو گزینه میسلار واتر و تونر، کدام یک برای پاکسازی باقی مانده مواد آرایشی از روی پوست بهتر است. از یاد نبرید که هر دوی این محصولات بهداشتی در کنار هم می‌توانند پوستی زیبا و بی‌عیب را برای شما به ارمغان بیاورند.
نه تنها تونر یا تونیک را از برنامه روتین مراقبت از پوستتان حذف نکنید، بلکه مصرف آن را جدی بگیرید و همیشه بعد از شستشو، از آن استفاده کنید. بعد از مدتی، تغییرات خوب شدن پوستتان را مشاهده خواهید کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع میسلار و تونر و همچنین اطلاع از قیمت‌ها به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی خانومی (khanoumi.com) مراجعه کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تونر زیبایی پاکسازی آرایش صورت پوست برای پاک کردن برای پاکسازی بر روی پوست تونر پوست پوست چرب پاک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

در نظام تجلیات میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوت‌های بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابش‌ها در حوزه خاصی پیدا می‌شود و به طور کلی نمی‌توان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی‌ترین موضوعات زنان در حوزه تحقیقات بنیادین، مقایسه میان ارزش جنسیت زنانه و مردانه است. به این دلیل که برخی از راهبردها در حوزه‌های کاربردی و توسعه‌ای مبتنی بر تبیین مبانی زیرساختی است. بر این اساس لازم است از منظره عرفانی و قرآنی به ارتباط میان جنسیت و رشد معنوی پرداخته شود و مسائل بنیادین جنس برتر یا فروتر بودن زن یا مرد و همچنین چرایی آن مورد تحلیل قرار بگیرد.

خبرگزاری تسنیم طی یادداشتی از مهدیه مستقیمی، استاد دانشگاه، به بررسی آثار جنسیت زنانه بر رشد معنوی و عرفانی پرداخته است.

رابطه جنسیت و معنویت

زمانی که عرفان دینی در استخدام قرآن کریم درآید، طبیعتاً عرفان از توحید قرآنی نشأت می‌گیرد. بر این اساس، نظرات عارفان و مفسران قرآن درباره این موضوع تفاوت زیادی با هم ندارد.

تحلیل جنسیتی در رابطه با ارزشمندی معنوی و جنسیت در نظام تجلیات و مظهریت زنان نشان دادن خاستگاه تفاوت‌های تکوینی زن و مرد در زمینه جسم و روح و روحیات آنها درباره مقایسه ارزشمندی این دو جنس هم مطالبی را ارائه می‌دهد و بررسی سرنخ‌های ظریف در موضوع جنسیتی از منظر عرفان مانند ساحت تناکح اسمائی، ساحت عشق عرفانی و مباحث مربوط به شعور عمومی و سیر حبی عالم وجود و نیز مراتب صدوری کتاب هستی، می‌تواند افق‌های روشن و گسترده‌ای را در تحلیل رابطه جنسیت و معنویت در اختیار جستجوگران قرار دهد. بررسی و تحقیق در میان آیات قرآن ما را به امکان رشد برابر معنوی مردان و زنان می‌رساند.

نقش روحیات زنانه بر میزان گرایش به معنویت

تحلیل رابطه جنسیت زنانه و رشد عرفانی

تعداد زیادی از عارفان این عقیده را دارند که حقیقت ذاتی مردان و زنان یک چیز است و تفاوت‌ها میان آنها به دلیل قالب و مسائلی خارج از حقیقت وجود است. بر اساس این نظر، رشد معنوی زنان و مردان برخاسته از حقیقت وجود آنهاست که همان ذات و ذاتیات آن دو محسوب می‌شود.

با این تعبیر، جنسیت زنانه مانع از رشد دینی و ارتقای فکری و اعتقادی زنان نخواهد شد و زنان در این زمینه همپای مردان می‌توانند افق‌های بلند و روشن معنویت را فتح کنند. چه‌بسا زنانی یافت می‌شوند که از رشد دینی به مراتب بسیار بالاتری از  بسیاری مردان رسیدند به طوری که مردان یا شاگرد چنین زنان معنوی شده‌اند و یا حتی از منظر فکری و استعداد توان نشستن در زمره شاگردان چنین زنانی را هم نداشته‌اند.

رشد معنوی هر انسانی فارغ از جنسیت او به حقیقت وجود انسانی و به روح ناطقه قدسیه او مربوط می‌شود و کثرات خارجیه همگی به منزله تعیناتی به حساب می‌آیند که بیرون از حقیقت روح انسان قرار دارند. باید دانست تعینات نوعی امور مجازی هستند که در سنجش حقایق ورود چندانی ندارند.

مصباح الانس که یکی از کتاب‌های مرجع در زمینه عرفان محسوب می‌شود، در تعریف تعین عنوان می‌کند: جز یک وجود چیزی در عالم خارج وجود ندارد و کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی است که آن را با واژه‌هایی مانند تعین، اتصاف، نسبت یا ظهور تعبیر کرده‌اند. (ابن فناری 1363 ص 45)

این نوع تعبیر را با مثالی می‌توان مشخص کرد که حقیقت آبی که در ظرفی به شکل دایره یا مربع می‌ریزند یکی است و آنچه که موجب می‌شود تفاوت‌هایی به وجود بیاید، قالب ظرفیتی و تعینات صوری و شکل ظاهری ظرف‌های آب است و این ظواهر موجب تغییر فرمول شیمیایی در آب نمی‌شود. در هر حال می‌توان عنوان کرد کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی هستند که آن را با کلماتی مانند تعین، اتصاف، نسبت، مظهر یا ظهور تعبیر کرده‌اند.

تعبیر عینیت حقیقت زن و مرد در بیان عارفان حتی به این نکته اشاره دارد که این نوع نیست که آبی که در ظرف جنسیت مردانه ریخته می‌شود، آبی باشد که مانند باران از آسمان نازل شده ولی آبی که در ظرف جنسیت زنانه ریخته می‌شود آبی است که از اعماق زمین استخراج شده باشد. بلکه حقیقت زن و مرد به مثابه آب بارانی است که در دو ظرف متعین ریخته می‌شود و با تعینات ظرف، شکل خاصی به خود می‌گیرد.

مثال دیگر درباره مفهوم تعین را می‌توان به دریای موج‌داری تعبیر کرد که موج‌ها کلیت، جزئیت و بزرگی و کوچکی دارند و این ویژگی‌ها همان تعینات موج دریا محسوب می‌شود.

سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!

جنسیت زنانه در نظام تجلیات

طبق قاعده تجلیات عرفانی، وجود مرد و زن و تفاوت‌های تکمیلی بین آن دو ریشه در تفاوت تجلیات دارد. تجلیات با یکدیگر متفاوت هستند که در زمان تنزل در مراتب وجود این تفاوت‌ها بر حسب نشأت‌های مختلف متنزل می‌شوند تا در عالم ناسوت این تفاوت‌ها در زن و مرد و همچنین جسم و روحیات آنها ظهور پیدا کند.

از منظره عرفانی جهان‌های بالاتر، حقایقی محسوب می‌شوند که سایه آنها در جهان‌های پایین‌تر منعکس شده است. تشبیه عالم باطن به آفتاب و عالم ظاهر به عکس یا سایه، در ادبیات عرفانی تشبیه بسیار معناداری در نظام تجلیات است. در منظر عرفانی، خداوند نور آسمان‌ها و زمین است: «الله نور السموات و الارض». تجلیات نوریه او تمام هستی را روشن کرده است. پرتو آفتاب از مبداء خورشید فاصله می‌گیرد و پایین می‌آید و طی مراتبی تنزل کرده و به مرور ضعیف می‌شود، بدون اینکه این پرتو از مبداء صدور تا مقصد نزول پاره شده یا خللی در آن ایجاد شود. نور وجود به همین شکل بدون تجافی تنزل پیدا می‌کند. (طباطبایی، 1362، ص 17 و 18)

قابل توجه است که موضوع تجلی در کتاب عارفان به طور مفصل مطرح شده است و جناب ملاصدرا هم در جلد دوم اسفار به آن اشاره کرده است. (ملاصدرا، ج 2، ص 287 و 291)

طبق نظام تجلیات الهی، تمام انواع و نقش و نگارها تجلی یک نور واحد هستند و همه مانند هفت رنگ رنگین‌کمان محسوب می‌شوند که از شکست پرتوهای متفاوت یک نور به وجود آمده‌اند. هفت رنگ هر کدام به جای خود می‌نشیند و از ترکیب این رنگ‌ها، جهانی زیبا و تماشایی ایجاد می‌شود. عارف به یک جلوه قائل است و به نام وجود منبسط، اثراتی که حکیم قائل است از نظر عارف از لوازم وجود منبسط است.

زن و مرد و تقابلی که میان آنها به دلیل جنسی با یکدیگر وجود دارد، از پرتو نورهایی هستند که در نظام تجلیات ایجاد شده است. نور وجود در حوزه تعینات زنانه به رنگی و در حوزه تعینات مردانه به رنگ دیگری بازتابش می‌یابد.

اگر بتوان میان رنگ‌های نور سفید به لحاظ ارزشمندی ذاتی تفاوت قائل شد، شاید بتوان میان بازتابش این نورها هم تفاوت‌هایی قائل شد.

در نظام تجلیات حتماً میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوت‌های بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابش‌ها در حوزه خاصی پیدا می‌شود و به طور کلی نمی‌توان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد.

ارتباط جنسیت زنانه با جمال الهی

بر اساس مبانی عرفانی در تمام موجودات، تجلی جمال و جلال الهی وجود دارد و غلبه نور جلال بر جمال یا نور جمال بر جلال است که موجب می‌شود برخی آیت لطف و جمال و برخی آیت جلال و عظمت الهی باشند. (سبزواری، 1372، ص 137 و 152)

در چنین فضایی نگرش به موضوع جنسیت افق‌های عرفانی در حل این معما باز می‌کند. انسان پرتو وجود خداوند است و نور الهی در آیینه وجود او به‌طور تام و تمام تابیده است، اما این نور وقتی به آینه تعینات جنسیتی می‌رسد، به نوعی بازتابش دارد. در جنسیت زنانه نور الهی به صورتی ظاهر می‌شود که برآیند مجموعه انعکاس‌ها این نور با مقتضیات صفات جمال سازگاری بیشتری دارد. بازتابش این نور در قالب تعین جنسیت مردانه نیز به گونه‌ای است که برآیند مجموع آن با صفات جلال توافق بیشتری دارد.

محی‌الدین ابن عربی در رساله جلال و جمال این مطلب را به بعضی از عارفان نسبت می‌دهد که: جمال چیزی است که مواجهه و مشاهده آن، انس و انبساط می‌بخشد و جلال امری است که از آن هیبت و شکوه تداعی می‌شود. (ابن عربی، 1361، ص 3)

در احادیث و روایات اسلامی هم به تفاوت ظهور جلال و جمال در آینه وجود زن و مرد اشاره شده است. حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در این باره فرموده‌اند: «عقول النساء فی جمالهن و جمال الرجال فی عقولهم.» (امالی شیخ صدوق، مجلس چهارم)

بنابراین شاید بتوان در تحلیل جنسیتی در نظام انوار جمال و جلال، این چنین ارزیابی کرد که: حقیقت زن و مرد یک حقیقت و نور واحد است که بازتابش آن در وجود زن با مرد تفاوت دارد. در عرفان ثابت شده است که هر جا نور جمال هویدایی بیشتری داشته باشد، انوار جلال تحت ساتریت آن محفوظ است. به تعبیر دیگر در باطن هر جمالی، جلال و در باطن هر جلالی، جمالی است.

بنابراین تفاوت حقیقی آیت جمال یا جلال بودن به نوع بازتابش و انعکاس برمی‌گردد و مربوط به ماهیت، هویت و حقیقت نور نیست.

جلوه بیشتر زنان در مظهریت الهی

از نظر بعضی از عرفا، زن و مرد هر دو مظهر خداوند هستند، اما زن از جهاتی در مظهریت الهی تابندگی بیشتری دارد. تبیین عرفانی این مطلب را تحلیل می‌کنیم.

تمام عالم وجود از بالاترین مرحله تا پایین‌ترین مرتبه آن، ارتباط واحدی با هم دارند و تمام ذرات کائنات با یکدیگر مرتبط هستند و با همه کثرت و تفصیل ظاهری موجود میان اشیا در عالم خارج، تمام آنها در باطن عالم یکی هستند و وحدت دارند. (صدرالدین شیرازی، 5 و 359)

هر چند که ذات، بسیط است و همین ذات بسیط تجلی می‌کند. اما هر یک از مجالی یکی از اوصاف و اسمای الهی را نشان می‌دهد، نه اینکه او با یکی از اوصاف و ظهور کند. چراکه متجلی با تمام نام‌ها و اسماء ظهور کرده است، اما گیرنده تجلی یکی از اوصاف را بر حسب عین ثابت خود نشان می‌دهد.

تفاوت‌های تکوینی زن و مرد در یک نگاه توحیدی ناشی از یک مبداء واحد و به منظور وصول به یک غایت واحد و در یک سیستم به هم مرتبط واحد متحقق می‌شوند و راز این تفاوت‌ها در قوس صعود این است که زن و مرد بتوانند مکمل وجود یکدیگر بوده و در مدار تکامل انسانی به سوی خدای یکتا بازگردند.

از این دیدگاه انسان‌ها مظهر خدای واحد هستند و ارتقای معنوی در نظام مظهریت بر این اساس است که کدام یک از انسان‌ها بهتر می‌تواند آینه الهی باشد. موضوع این است که سخن از مظهریت هم در قوس نزول مطرح می‌شود و هم در قوس صعود.

همان طور که آفتاب از یک مبداء نور تجلی و ظهور کرده است، جهان هستی هم به مثابه آفتاب از یک مبداء هستی تجلی و ظهور پیدا کرده است. (شیرازی 1360 ص 47)

در این نوع جهان‌بینی و نگرش عارفانه، هر نوری که بتواند با زبان تکوین خود از مبداء نور بیشتر حکایت کند، ارزشمندی ذاتی بیشتری دارد و معنویت بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کاربرد های پمپ آب
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی