خودتان کارتریجتان را شارژ کنید
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۶۳۴
پرینترها در حال حاضر به دودسته پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری تقسیم میشوند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فالنیک، پرینترهای لیزری دارای تونر کارتریج هستند. این پرینترها از نظر اقتصادی با صرفه بوده و شما قادر هستید تا ۳ مرتبه، کارتریج آنها را شارژ کنید. البته تعداد دفعات شارژ کارتریج به اصل و یا طرح اصل بودن آن بستگی دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یکی از نکات مهم در شارژ کارتریج انتخاب کارتریج مناسب است، با توجه به اینکه عموماً شارژ کارتریج کیفیت کمتری نسبت به تعویض کارتریج دارد، خرید کارتریج با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر با مفهوم کارتریج آشنا نیستید، متن کارتریج چیست را مطالعه بفرمایید.
کارتریجها پرینترهای جوهری قابل شارژ نیستند. اگر هم این کارتریجها را شارژ کنید، به دلیل ریزش بیشازاندازه جوهر روی قطعات دستگاه، به پرینتر آسیب وارد خواهد شد. این آسیب از آن جهت است که برای شارژ کارتریج جوهری، باید قسمتی از آن را سوراخ کنید که این خود موجب عملکرد نامطلوب کارتریج خواهد شد.
در این بحث قصد داریم نحوه شارژ تونر کارتریج پرینتر لیزری را به شما آموزش دهیم.
لوازم موردنیاز برای شارژ کردن کارتریجلوازم اولیهای که برای شارژ کارتریج نیاز دارید اینها هستند:
۱- پودر تونر
۲- پیچگوشتی
۳- مقداری کاغذ باطله
۴- دستمال پاککننده لطیف
کارتریج لیزری از دو قسمت مخزن تونر و مخزن ضایعات تشکیل شده است. مخزن تونر محل نگهداری پودر بوده و مخزن ضایعات هم برای نگهداری پودر ضایعات و سوخته است.
قطعات بلید، فوم رول و درام در مخزن ضایعات قرار دارند و مگنت و پودر هم در مخزن تونر قرار میگیرند.
نحوه خارج کردن درام کارتریجبرای شروع شارژ کارتریج لیزری، ابتدا کارتریج را از پرینتر خارج کنید و با استفاده از پیچگوشتی، پیچهای ریز طرفین را بازکنید.
با باز کردن این پیچ، پوشش کناری جدا خواهد شد. بعد از برداشتن پوششها، درام را مشاهده خواهید کرد. درام کارتریج را از قسمت سفیدرنگ گرفته و با کشیدن به پهلو، آن را خارج کنید.
درام کارتریج، بخش حساسی است که در صورت آسیب دیدن و یا ایجاد خط و خش، روی کیفیت چاپ تاثیر منفی خواهد داشت. پس اگر درام سالم است، مراقب باشید که آسیب نبیند. بیشتر متخصصان در زمان شارژ کارتریج، درام را هم تعویض میکنند. دلایل تعویض درام کارتریج را در اینجا بخوانید اما یکی از دلایل مهم این است که با تعویض درام بعد از شارژ کارتریج، احتمال اینکه کیفیت هم کاهش پیدا کند، کم میشود.
خرید شارژ کارتریج خارج کردن فوم رول شارژ کارتریجفوم رول، استوانهای باریک در زیر درام است که باعث شارژ اولیه سطح درام میشود. وجود مشکل در فوم رول، موجب سیاه شدن و یا تکرار چاپ خواهد شد. شما با استفاده از یک جسم نوکتیز، کمی فوم رول را به سمت راست بکشید و آن را به سمت بالا آورده و خارج کنید.
خارج کردن بلیدبلید قطعهای است که در زیر فوم رول قرار دارد و وظیفه آن تمیز کردن درام است. پیچهای بلید را بازکرده و آن را هم از کارتریج جدا کنید.
حال پودرهای سوخته را از مخزن ضایعات تخلیه کرده و با دستمالی نرم، داخل آن را کامل تمیز کنید.
بعد از اتمام کار، دوباره تمام قطعاتی که از کارتریج جدا کردهاید را روی آن سوار کنید.
باز کردن مخزن پودر و خارج کردن مگنتمگنت میلهای استوانهای با خاصیت آهنربایی است که و تونر یا پودر را به خود جذب کرده و در هنگام چاپ، پودرهای جذبشده به آن، به سطح درام منتقل میشوند. این قطعه هم باید سالم و بدون خش باشد، زیرا در صورت آسیب به مگنت، نتیجه چاپ بسیار بیکیفیت و یا کمرنگ خواهد شد.
پیچهای طرفین مخزن پودر را بازکنید تا بتوانید مگنت را خارج کنید. بعد از خروج و تمیز کردن مگنت، منبع پودر را مشاهده خواهید کرد. البته بسته به نوع کارتریج، منبع پودر در هر دستگاهی متفاوت است. برخی از کارتریجها دارای منبع پودری بهصورت دربسته هستند و برخی دیگر محفظهای باز، برای نگهداری پودر دارند.
شارژ تونر کارتریجبعد از برداشتن مگنت، باقیمانده پودر قبلی را خالی کنید. مخزن پودر را تمیز کرده و با مقدار کافی پودر، مخزن را دوباره پرکنید. توجه داشته باشید مقدار پودر بیشتر از حد استاندارد و کمتر از ظرفیت مخزن نباشد؛ زیرا در کیفیت چاپ و عملکرد پرینتر تأثیرگذار است. بعد از پر کردن مخزن، اطراف آن را تمیز کرده، مگنت را در جای خود قرار داده و پیچهای طرفین را ببندید.
بعد از اتمام کار شارژ کارتریج، دو قسمت کارتریج را به هم متصل کرده و درپوشهای طرفین را ببندید. پیچهایی که ابتدای کار بازکرده بودید را در جای خودشان قرار دهید.
با توجه به اینکه در شارژ کارتریج شما نیاز به جابجایی قطعات دارید و انجام این فرایند نیاز بهدقت زیاد دارد، بهتر است از متخصصان شارژ کارتریج کمک بگیرید، برای دریافت خدمات شارژ کارتریج روی لینک خرید شارژ کارتریج کلیک کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: کارتریج
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
به گزارش قدس آنلاین، اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی در خانه هنرمندان برگزار شد.
سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت فضا نصف بچههایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و انشالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.
موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم
او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم بخاطر اینکه این سالها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی بهشدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی میتوان از اندوختههای آن استفاد کرد.
او از تکرار تجربه در نوجوانی بهعنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد و خطا کرد چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آنها استفاده مفید کرد.
این فیلمساز در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزانقیمت شروع کردهام. به بچههایی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه میکنم از خودتان و تجارب و خاطرتتان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.
به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است
خردمندان از ایده بهعنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
او به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصهی واقعی داشت با هدف حرکت بهسمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید را بنویسید که برای شما تولید داستان میکنند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
او افزود: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.